Vanliga Frågor

Fråga:

Jag kan inte logga in på mitt konto.

Svar:

Det kan bero på att vi uppgraderat vårar system hösten 2012. Om du har ett gammalt konto så kan ditt lösenord ha för få tecken (5 eller mindre). Du kan då gå till  Glömt ditt lösenord? sidan och skapa ett nytt lösenord som har minst 6 tecken.


 Fråga:

Jag kan inte betala med kort. Jag vet inte var Verified by VISA eller Secure by MasterCard är. 

Svar:

Verified by VISA och Secure by MasterCard är till för din säkerhet. Det enda Du behöver göra är att logga in på din internetbank och välja ditt eget lösenord, som Du sedan använder på verifieringssidan vid kortbetalning. De flesta e-butiker använder denna typ av verifiering. Mer information finns på din Bank, SEBSwedbankNordea och handelsbanken.


 Fråga:

Jag försöker beställa men eran sida säger att min e-postadress inte är giltig trots att jag skrivit in en korrekt e-postadress.

Svar:

Förmodligen har du "autofill" på din dator/mobil som du försöker beställa ifrån. Det är då lätt att det smyger sig in ett mellanslag före eller efter. Klicka på fältet för e-postadress och ta bort mellanslaget, så bör det  fungera.


 Fråga:

Vad har jag för leveransalternativ och vad kostar frakten?

Svar: 

Vi använder oss av enhetsfrakt vilket innebär att du betalar en fast fraktkostnad oavsett hur mycket du beställer. Inom Sverige så finns alternativen DB Shenker Privpak för 69 kronor och Posten MyPack för 79 kronor. Vill du hellre ha paketet hemlevererat så finns även det som          alternativ i kassan. 


 Fråga:

 Varför ber ni om mitt personnummer?

Svar: 

Om du vill så kan du fylla i ditt personnummer i kassan för att hämta din folkbokföringsadress. Det finns helt enkelt där för dig som kund. Vill du hellre fylla i din adress manuellt så går det självklart bra. Om du väljer fakturabetalning måste du dock fylla i ditt personnummer för att vi ska kunna säkerställa att det är just du som beställer. Av samma anledning så skickas alltid beställningar med fakturabetalning till din folkbokföringsadress.


 Fråga:

 Jag försöker betala min faktura men kan inte hitta något OCR-nummer. Vad gör jag?

Svar: 

Vi använder oss inte av OCR-nummer på våra fakturor och därför är det viktigt att kunden själv uppger fakturanummer som meddelande.